qibtii 10

04-11-2012 13:16

Oefening 55

Oefening 56

Oefening 57

Kijk uit voor de hete thee
Kleine dingen betaal je meestal contant
Koop je daar ook kleren en schoenen?
Kun je me dat nog eens uitleggen ?
Kunnen we er niet over praten ?
Kunt u dat nog eens herhalen.
Kunt u me daar wat meer over vertellen ?
Kunt u mij vertellen hoe laat het is?
Kunt u op een andere dag niet terugkomen ?
Kunt u wat langzamer praten

Laagland betekent dat er geen bergen zijn
Lag je tot negen uur te slapen?
Lange tenen hebben.
Lange vingers hebben.
Later als je groot bent mag jij ook
Let op je rug
Lisa heeft ruzie met haar oudere broer
Mag het iets meer zijn ?
Mag ik even kijken?
Mag ik me even voorstellen ?

Mag ik u enkele vragen stellen?
Mag ik van u de rekening ?
Mag ik van u een bos tulpen ?
Miriam gaat het liefst elke dag winkelen
Marianne is een meisje. Ze is twaalf jaar
Marjolijn heeft het fietsen onder de knie
Mehmet gaat naar de groenteman, hij koopt appels
Merel trekt haar sok aan
Met de hoed in de hand kom je door het hele land.
Met kerstmis sneeuwde het in Nederland.

 

Oefening 58

Oefening 59

Oefening 60

Mevrouw Jansen gaat naar de tandarts
Mijn auto is in goede staat
Mijn broer doet gewoonlijk de afwas
Mijn broertje en ik gaan naar de Kermis
Mijn buurman is rond de vijftig
Mijn fiets heeft een lekke band.
Mijn man en ik houden erg van paprika
Mijn man heeft heel goed gekookt.
Mijn man kookt heel goed.
Mijn man kookte heel goed.

Mijn mobiel is stuk.
Mijn moeder brengt mij elke dag naar school
Mijn moeder heeft een bloem getekend.
Mijn moeder is het huis aan het schoonmaken.
Mijn moeder houdt veel van bloemen
Mijn moeder is bezig met het huis schoon te maken.
Mijn moeder is op leeftijd
Mijn moeder kan niet tegen schelden
Mijn moeder staat het huis schoon te maken.
Mijn moeder tekende een bloem.

Mijn moeder tekent een bloem.
Mijn oma is 85 jaar. Ze is dus heel oud
Mijn oma is op die rode brommer gekomen.
Mijn oma is op een rode brommer gekomen.
Mijn oom uit Canada komt dit weekend op bezoek
Mijn opa en oma wonen bij mij in de buurt
Mijn opa en oma wonen in Turkije
Mijn ouders gaan op bezoek bij de buren
Mijn ouders hebben een nieuw huis gekocht.
Mijn ouders kochten een nieuw huis.